En bloggig julkalender, lucka 9

Så var jag hemma från mitt besök i Göteborg, och det är med idel glada miner som vi ser tillbaka på mina dagar hos Emmi.

Efter att vi en efter en somnat ifrån Twilight vaknade vi upp imorse för en frukost med Sunes jul. Eftersom denna, tillsammans med mästerliga Greveholm, är en av de bästa julkalendrarna (inkorrekt pluralis?!) någonsin, så hade vi ytterst svårt att slita oss från avsnitten. Efter ett par tre stycken var vi i alla fall redo att bege oss ut på stan och påbörja vår dagordning.

Dagens första stora dragplåster bestod av Världskulturmuséets bollywoodutställning, och så fort vi äntrade lokalen sveptes vi med nåt kollosalt av de österländska rytmerna. Innan vi visste ordet av hade vi blivit bollywoodartister och dansat in en musikvideo, vi hade sjungit Singstar med ett par ordentliga språkförbistringar och vi hade bekantat oss närmare med den stora industrin i öst. Det blev dessutom ett besök på Earthlings-utställningen och vi blev varse om det där dem kallar jordborna. Konstigt släkte det, minsann.

Nästa stora attraktion för dagen var naturligtvis det efterlängtade Jul på Liseberg. I samma stund som kvällen börjat skymma trädde vi in i en magisk värld fylld med tomtar, troll och lampor, och det var en riktigt härlig mysfaktor. Det dracks värmande glögg , vi träffade på tomten (och tänkte skicka önskelistor), vi gjorde en visit i Änglahuset och vi lyssnade på stämningsfull musik. Till slut var vi så fulla av julstämning att vi rycktes med i melodierna och körde en egenkomponerad version av Musselåten, och det var minst lika stämningsfullt (om inte mer!) som nissarna som spelade.

Min tid i Göteborg började alltså lida mot sitt slut, och efter att vi än en gång käkat på det favoriserade Slim Food var det dags för mig att ta adjö och boarda tåget söderut. Det var verkligen hur roligt som helst att komma upp och hälsa på dig, Emmi, och jag längtar redan tills du kommer ner på jullovet. Himlans, himlans trevligt!

Lucka nio har därmed öppnats här, gott folk, så håll utkik under morgondagen för en öppning utav tian.



Fotoskoj på Världskulturmuséet - jag fick en megalång överkropp och Emmi gick bananas


 


Kommentarer
Postat av: Emmi

Det var sjukt nice och mysigt att ha dig här!

Fick extra energi till resten av veckan som e fulladdad av saker!

2009-12-10 @ 20:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback