En bloggig julkalender, lucka 4

Och så blev det en fredag denna veckan också (och snabbt har det gått!) och vi är redan framme vid den fjärde december. En snabb huvudräkning gör mig på det klara med att det är ganska precis tjugo dar till dopparedan - och huvudräkning, ja, det har det ägnats mången vaken stund åt denna fredag.

Imorse begav jag mig iväg på handledning i matte, och efter att jag fått utrett ett par frågetecken trampade jag tappert hemåt och fortsatte med alltifrån faktorisering till pq-form och andra trevligheter. Bättre blev det framåt eftermiddagen då härliga
Cecilia kom på besök, och tillsammans med Blondinbellas te och Time-inköpta lussebullar hade vi en himla trevlig pratstund. Faktum var att jag nära på fick börja stretcha mina skrattmuskler efter alla tokigheter och underhållande samtalsämnen, och nog är det så som man bör inleda en fredag!

Alldeles nyss är jag hemkommen från ett hejdundrandes biobesök med min kära Månsson. Efter mycket om och men var det den svenska filmen Så olika vi enats om att kolla, och efter att vi äntrat den nästintill folktomma biosalongen (det var vi och typ, fem andra) hade vi både skrattat hjärtligt och gråtit ett par känslosamma tårar. Även om vi med vår blotta närvaro sannerligen drog ner filmens statistiska medelålder med ett par tre snäpp, så var vi ändå mycket nöjda och gav den ett par välförtjänta tummar uppåt. Lucka fyra har därmed öppnats här, gott folk, så håll utkik under morgondagen för en öppning utav femman.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback