En bloggig julkalender, lucka 3

Då var vi framme vid den tredje december och lucka nummer tre har härmed öppnats. Efter en dag som har innehållit föreläsning med tema buddhism och vidare fördjupningsarbete där det benats ut begrepp som religionsfrihetslagsstiftning (vem hade kunnat ana att min kära lagbok skulle komma väl till pass inom den religiösa sfären?) har jag återvänt hemåt och tänt mitt kära datumsljus.

Vad som är värt att tillägga i fråga om det ljuset är väl att jag, dumt och oklokt nog, prioriterade design framför funktionalitet och diverse praktiska aspekter. Istället för att köpa ett normaltjockt datumljus insisterade jag nämligen på att välja ett tjockare blockljus, och det är inte förrän nu som jag överhuvudtaget börjar närma mig markeringen för första december. Märk väl att jag började tända det där ljuset redan dagarna innan december månads ingång, och sedan dess har jag låtit ljuset brinna varje vaken sekund då jag befunnit mig i lägenheten. Därför är jag också lite kluven, för mitt i allt det mysiga och smått fantastiska känner jag ju också av en smärre stressfaktor. Mitt sken från ljuset är en kamp mot klockan, och ska jag hinna ner i rätta ordningen till självaste dopparedan så gäller det att tända ljuset. Lucka tre har därmed öppnats här, gott folk, så håll utkik under morgondagen för en öppning utav fyran.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback