En bloggig julkalender, lucka 23

Då var det dan före dopparedan och vi är framme vid lille julafton. Imorse väcktes jag av att Björn hade gjort finaste frukosten, och efter en dunderstart på dagen har jag sedan gjort sånt där som man gör när det bara är en dag kvar till julafton. För egen del har det bestått av att tvätta kläder, städa lägenheten - och att skratta högt till roligaste klippet som jag fick skickat på Facebook. Det här kan vara något av det roligaste som jag sett på länge, så kika själva in och beundra våra utklädnader på denna sidan. Hillariöst!

Lille julafton kommer framåt kvällen stavas julfirande hos Björns mormor och morfar, och det ska bli himla trevligt. Tänk att det snart gått ett helt år sedan det var jul förra gången och att det imorgon är dags igen. Jag kan liksom knappt fatta att det därmed har gått ett år och ett par veckor sedan jag kom hem från Asien - det känns som om det var igår som jag vandrade i djungeln, kastade mig handlöst och hoppade bungyjump, käkade gräshoppor i Bangkok, red på struts i Vietnam och höll på att bli attackerad av apor i Kambodja. Ett år har redan gått, och jag var betydligt mera solbränd än jag är idag.

Lucka tjugotre har därmed öppnats här, gott folk, så håll utkik under morgondagen för en öppning av tjugofyran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback