En bloggig julkalender, lucka 2

Tacka vet jag dåtidens julkalendrar i form av Sunes jul och mästerliga Mysteriet på Greveholm. Sedan dessa glansdagar har julkalendern mest gått utför. De senaste åren har de, enligt min mening, vart julbefriade och värdelösa, så gillar man inte dagens julkalendrar får man väl skaffa sig en egen. Därför tänker jag, ända fram till dopparedan, att presentera en lucka varje dag. Direkt här i bloggen för att vara it-åldern trogen. Faktiskt har ju min julkalender redan börjat - igår innehöll den första luckan berättelsen då jag och Loella drack oss smått berusade på vinglögg (även om syftet i första hand var att skriva ett religionsarbete), och idag så har det varit pyssel som stått på min julagenda.

Tillsammans med mina Malmborgsinhandlade nejlikor och apelsiner har min kära lägenhet förvandlats till en julverkstad. En doft av jul sprider sig nu från kökspentryt och genom alla mina 25 kvadrat, och är det inte stämningsfullt så säg. Lucka två har därmed öppnats här, gott folk, så håll utkik under morgondagen för en öppning utav trean.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback