En bloggig julkalender, lucka 16

Nu har snön kommit till Ulrikedal och jag håller tummarna för en vit jul. Även om det än så länge inte kommit några stora mängder känns det ändå väldigt stämningsfullt och mysigt, och det är fina grejer att titta ut genom fönstret och se de snötyngda grenarna från träden. En vit julafton och jag hade blivit barnsligt glad!

Min kära lägenhet har under de senaste dagarna kompletterats i utsmyckningen och har numera även en krans på ytterdörren. Det är min kreativa morfar som har bundit ihop den fina skapelsen, och i detta nu hänger den trivsamt på plats för att välkomna mina gäster. Närmast blir det Madde som kommer mötas av underverket då kvällen idag kommer innebära planer inför helgens resa till Prag, vilken nu är ruggigt nära. På fredagmorgon drar vi iväg på vår efterlängtade tripp till den tjeckiska huvudstaden, och det kommer med allra största sannolikhet att bli riktigt, riktigt härligt!

Lucka sexton har därmed öppnats här, gott folk, så håll utkik under morgondagen för en öppning av den sjuttonde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback