En bloggig julkalender, lucka 12

Det glädjer mig att min sinnessjuka julstämning sakta men säkert börjat smitta av sig på min pojkvän. Före december månads intåg var han omotiverat anti allt med bjällerklang och juleljus, men med halva julmånaden avverkad börjar jag ana vissa tendenser.

Numera har han en ljusstake i sin bil, tidigare ikväll sjöng han med i både Stilla natt och Julen är här, förra veckan var vi med om ett gediget pepparkaksbak - och till imorgon är alarmet ställt på 07.00. Då är det nämligen luciamorgon som går av stapeln, och hopkrupna under det varma täcker ska vi möta morgonen och ljusets högtid. Jag hade väl på känn att hans julstämning bara var en tidsfråga.

Lucka tolv har därmed öppnats här, gott folk, så håll utkik under morgondagen för en öppning av den trettonde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback