En bloggig julkalender, lucka 10

Då var vi framme vid Nobeldagen och den tionde december, och mycket därför är det dags att öppna lucka nummer tio. För att göra detta är det av största vikt att bena ut vad som hänt under dagen gång - från det att jag sömndrucket slog upp mina bruna till att jag alldeles nyss skrattade högt åt Bollywooddansen vi spelade in i Göteborg - och en redogörelse av detta kan ju inte längre vänta.

Större delen av dagen har tillbringats hos Loella i form av skrivning av fördjupningsarbetet, och även om vi till en början slets fram och tillbaka mellan hopp och förtvivlan så lyckades vi långt om länge mötas vid ett önskat resultat. Jag kan avslöja att svordomarna duggade både tätt och skyhögt (och på såväl skånska som på gotländska!), men förhoppningsvis ska vi bli klara och nöjda under morgondagen. Scientologerna står oss numera så högt upp i halsen att hälften kunde räcka, och det ska bli skönt att ha arbetet sammanställt och färdigt. Även om vi, om man bortser från själva arbetet, haft ruggigt skoj under tiden.

Kvällen har sedan stavats middag i Bjärred och en himla mysig afton. Verkligen jättekul att träffa lilla (och gudomligt söta!) Moa igen, och vi fick oss många goda skratt under kvällens gång.

Lucka tio har därmed öppnats här, gott folk, så håll utkik under morgondagen för en öppning utav elvan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback