Vilse vid orkanen

Andra dagen på "litteratur i ett mångkulturellt samhälle" och det stundade föreläsning om epikanalys samt lite mera känna-av-stämningen-och-bekanta-mig-med-mina-kursare. Verkar vara trevligt folk, det är väldigt blandade åldrar och det kommer nog bli intressanta diskussioner ur en mängd olika perspektiv och erfarenheter.
Det värsta av allt var däremot att boken som jag i ren panik satt och sträckläste halva natten inte alls skulle vara utläst till idag, utan först på fredag. Ganska surt, men hur som haver så har jag ju den gjord i alla fall och kan därför helhjärtat och hängivet ägna mig åt juridiken. Vi bestämde dessutom i basgruppen idag att vi kör en gruppdiskussion på fredag innan seminariet, så då slipper man att åka in till Malmö imorgon. Torsdagen ska ju som bekant nämligen ägnas åt tentaplugg med Jeanette, Charlotte och Jessica uppe på SOL - vi ska dra igång vid nio och lär hålla på tills vi blir galna.

Vad som fungerar som min morot mitt i allt pluggandet och ångesten är däremot mitt spa-besök jag ska på nu ikväll. Det mineraliserande kurbadet kommer vara precis den vardagslyx jag verkligen behöver här och nu, så med en sån belöning känns det ju faktiskt okej att kämpa vidare i ett par timmar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback