Strukturerat tentaplugg

Åh, vad man blir glad av solen! Har vart helt underbart väder hela dagen, och det var med lätta steg man promenerade genom Lund imorse. Det där med vädret gör en hel del alltså, och energikicken är verkligen välbehövlig i stunder som dessa. Har nämligen tentapluggat hela dagen, och efter att de fyra jikenstudenterna nära på gjort sig ansvariga för urkundsförfalskning då vi drog en ordentlig rövare om att vara engelskastuderande och i behov av ett grupprum var effektiviteten vrålhög. Efter att vi vart seriösa i över tre timmar med alltifrån paragrafer, whiteboardtavlor och pedagogiska pekpinnar kände vi alla att det gott och väl fick räcka för idag, och istället var det hög tid för lite avkoppling och betydligt mer lättsamma samtalsämnen över en lunch på SOL.

Nu blir det forsatt plugg ända fram till tisdagnatt / tidig morgon. Kaffet kommer vara min bästa vän ett tag framöver, så redan nu kan jag varna för att jag kommer va sinnessjukt associal under de kommande dagarna. Dock ska det ju bli en påtagligt social och rolig kväll imorrn då det stundar fest och nationsutgång, och innan dess ska morgondagen innehålla seminarium och möte med Kvällsposten. Vi gör så hära: det associala skjuter vi nog fram till lördag - jag har nämligen hört att man kan plugga för mycket också, och det vill man ju faktiskt inte riskera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback