...så är det solsken där jag går

Då vart det ett tag sen jag kikade in, men till detta har jag flera anledningar. Den tyngsta är, med full förståelse, det underbara vädret. Igår var det precis som om det var sommar, och jag hade den mysigaste dagen på mycket, mycket länge. Tillbaka då till anledningarna så har vårt bredband dessutom legat nere. Vad kan man göra då, liksom.

Helgen har som sagt var bjudit på en himla massa trevligheter. I fredags (efter att jag avverkat alltifrån seminarium till mötet med eventpoolen) bar det av på fest i Lund hos Linn, och det blev en himla trevlig kväll med en himla massa skratt och snack. Det fastställdes också att det, till allas stora glädje, faktiskt kommer bli en midsommar hos Linn även detta året. Strunt samma om hon är i USA - krockar nåt med midsommar ser man helt enkelt till att flytta fram midsommar. Och det ser vi verkligen fram emot!

Lördagen var som sagt alldeles solig och underbar och jag blev räddad ifrån lagboken av Björn som kom ut och hälsade på. Aldrig har Harlösa vart så vackert, och det var en genomhärlig dag som utan tvekan återspeglade årets hittills soligaste dag på bästa möjliga sätt.
På kvällen blev det film och mys nere hos Månsson, och när kvällen blev till natt satt vi båda och grät ikapp till filmen Vid din sida. Så sorglig att det gjorde ont var den, den rekomenderar vi varmt.

Idag har det fina vädret dessvärre börjat lysa med sin frånvaro och det har vart ganska mulet och halvtrist. Jag och syrran valde att ställa in vår inplanerade tripp till Österlen, och istället hade jag inte längre några ursäkter till det där med tentapluggandet. Min lagbok är numera fullständigt nedklottrad och egentligen är det ett rent under att den inte börjat falla samman än. På onsdag gäller det, och jag blir mer och mer nervös. Fram till dess så ber jag nog till högre makter.

Kommentarer
Postat av: Johanna

:) jag hade glömt att du skulle kika föbi. hihi men trevlig överraskning såhär på måndag fömiddag! jag kikar in snart igen och läser- nu måste jag åka en sväng till Eslöv. lycka till med tentan nu om jag inte hinner säga det innan det är dags. KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback