"Jag har ju inte alltid varit så här kort..."

Jag har blivit dålig på att blogga. Ibland blir det liksom så att man inte riktigt hinner med, och så har det varit på sistone. Det har varit fullt upp med annat nu i dagarna, och roligt har det varit.

För att börja med onsdagen var det dagen D som stod på schemat och tentan skulle göras. Jag var vansinnigt nervös och darrade som ett asplöv när vi stegade in i Mattehuset, och mitt i allting var vi ganska nojjiga att tentavakterna skulle göra en razzia i väskorna och komma på vårt läskigt stora spritförråd. Det hade INTE vart okej. Hur som haver så satt vi till slut där i salen och pulsen slog i 190. Seriöst så har jag nog aldrig vart så nervig i hela mitt liv, men efter ungefär en fyra timmar hade jag avverkat tentan och lämnat mitt öde i herr Hellsviks händer. Nu var det över, och det skulle firas!

Kvällen blev sen ganska vild. Vi startade med käk på Helsingkrona, drog vidare på förfest hos Charlotte och sedan blev det VGs. Det är egentligen skrämmande hur mycket det dracks under kvällens gång, men Pyramiden med sangria kan aldrig sluta väl. Det ska väl tilläggas att vi vart illa tvungna till att pausa under spelens gång, och det löpande kissekortet (läs: de kassa juridikskämten) blev snabbt hett eftertraktat!

Först så vart det cider. Sen så var det GT. Sen den där sangrian. Sedan blev det starkare. Och så blev det smuggelsprit. Sen därefter dracks det vin. Sedan ännu mer sangria. Och sen fann vi Tetra-vin. Sen blev det tequilarace. Sedan ännu mera cider.

Är det tenta så är det, och ja jäklar vilken rolig kväll det blev!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback