En tisdagkväll med Lundamys

Har vart en riktigt härlig dag med massa sol idag. Det började dock lite halvsegt med föreläsningen om dramatik, men efter en illa tvungen kaffekopp blev det hela något bättre och timman gick rätt fort. Riktigt skönt att aldrig gå längre än till tolv, jag gillar det skarpt!

Efter föreläsningen blev det en runda på stan och det investerades i två nya tröjor. Ett linne och en tröja för att vara mer exakt, och numera ekar plånboken tomt tills det åter är den 25:e. Vem vill väl snåla när det funkar att leva på bristningsgränsen och spartanskt i slutet av en månad?
Shoppingrundan avlöstes med en fika med Helena på en uteservering i solen, och det var också himla trevligt. En chailatte och en massa skitsnack senare beslutade vi oss för lite fönstershopping, och framåt kvällen var det dags för mig att lämna Malmö och bege mig in till Lund.

Resten av kvällen har jag tillbringat med Björn, och det har varit hur mysigt som helst. Låt vara att vi inte lagade jättelyckat kaffe, men förutom detta snedsteg var kvällen riktigt underbar. Lite hastigt och lustigt lyckades vi dessutom glömma bort både tid och rum ordentligt, och sen hade jag lyckats missa bussen hemåt. Det slutade med att min kära mor var snäll nog att hämta mig i Sandby, så ingen större skada skedd.

Här och nu blir det sängen på direkten. Är helt slut efter all den sömn jag har gått miste om på sistone, så imorgon ska jag unna mig en riktig sovmorgon. Vissa är ju lediga en onsdag, sa hon nöjt och log.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback