Kvalletid med mamma

Idag lyckades jag och Martina få rätsida med tågbiljetten till Kuala Lumpur och numera är den både bokad och betald. Under hela uppringningen till den malaysiska banken satt vi alldeles övernervösa och var tvungna att hålla varandras händer för att inte dras med av allt för mycket galenskap. Efter en lång väntan var bokningen och betalningen godkänd, och då kunde vi inte annat än att bara skrika rätt ut! Det känns så jävla skönt att ha det fixat, och den 29 oktober kommer vi att kliva av från vår drygt 14 timmars långa tågresa och vara framme i Malaysia. Kuala Lumpur, here we come!

Idag har jag även hunnit med en hel del annat praktiskt. Efter visiten hos Martina bar det av till banken i Sandby och sedan åkte jag och mamma in till Lund. Först drog vi bort till Kilroy för att fixa reseförsäkringen genom Gouda, och sedan blev det bort till Carema för att ta det andra hepatitvaccinet. Knappt hann svullnaden i armen lägga sig förrän vi hade promenixat bort till Forex och jag helt plötsligt hade 10 000 thailändska baht i min hand, och nu börjar man verkligen inse att det faktiskt är på allvar. Strax därefter avnjöts det pasta ute i solen på Romana, och det var massor mys och kvalitetstid med mamma som jag faktiskt kommer sakna väldigt mycket.

Här och nu stundar det ett smärre SATC-maraton efter att jag idag fått hem säsong 1 från cdon. För ett tag sedan var jag med i en tävling på hemsidan som resulterade i att man fick en månads fri hyrfilm, och hittills har jag fått hem "Love and other disasters", "Rec" och "This is England". Idag innehöll försändelsen (förutom Sex and the City) "Bee Movie" och "Johnny Tucker must die", och därför kommer min kväll att stavas Carrie, Miranda, Charlotte och Samantha. Stör mig inte på ett bra tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback