Plötsligt vid Citygross

Igår bestämde jag och Marina oss för att brumma ut till Hörby för att kolla när Johanna och Emelie spelade match. Mycket riktigt så begav vi oss iväg - bara just för att anlända till planen i precis rättan tid som matchen var avblåst och dom hade vunnit. Även om vi inte fick se så mycket fotboll så blev det ändå en stunds trevligt skitsnack vid Lågehallarnas parkering, och när vi väl skulle köra hem genom mörkret lyckades vi hamna ordentligt på villospår och var helt plötsligt uppe vid Citygross i Höör. Det roliga var att jag, mest sådär på skoj, kastade nån flyktig kommentar om att den där Stiga-skylten var förvånansvärt lik den som står på andra sidan om gamla Bilema (och nya Citygross), och när skylten sedan visade sig vara den samma brast vi ut i ett ordentligt asgarv.

Nu ska jag alldeles strax köra till Flyinge för ytterligare resplaner med Martina. Det ska bokas nästa utresa, eventuellt ett par nätters boende och fortsätta planera våran resrutt. Det är tio dagar kvar nu och det närmar sig med stormsteg!

Ikväll blir det släktrelaterad "tjejkväll" i Lund med bio och middag. Nog för att jag redan har sett Mamma Mia en gång tidigare så ser jag den mer än gärna en gång till, och jag ser fram emot ännu en lyckodos med Abba där i biomörkret. Det ska bli en jäkligt trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh mitt jävla jobb! Jag ville också spela match!! :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback