Om att vara rätt i tiden

Ibland önskar jag att tiden skulle gå mycket fortare än vad den gör. I början av denna meningen skrev jag "ibland", och det är just där som jag vill ha det. Gränsen för hur ofta det får ske utan att det måste bromsas. Just nu skulle jag däremot vilja speeda upp det rätt rejält - det är 18 dagar kvar tills vi åker och det är mer än en evighet.

Seriöst. Tiden är ens värsta fiende och för detta finns det inget tvivel. Det är inte konstigt att vi människor hela tiden dras med problematiken kring att leva helt i nuet. Vem kan egentligen säga att hon eller han lever ut sin dag till fullo? Kan du? Det kan inte jag. Jag skulle vilja, men jag kan det inte. Inte riktigt än. Jag hoppas kunna bli bättre på att verkligen stanna upp och leva varje dag till sitt fulla potential. Att inte hela tiden slitas från det ena till det andra och ägna mer tid åt att blicka framåt och längta istället för att faktiskt se till att varje dag räknas.

Det tycker jag är någonting som vi alla kan anamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback