En ofrivillig sängfösare

Det mystiska har inträffat och jag har börjar vakna redan innan mobilens alarm har börjat tjuta. Självmant, alltså. Jag tror det kan ha att göra med att jag har för lite som upptar min energi just nu, ungefär som att energin börjar lagras så mycket att det nästan svämmar över. Även fast jag känner mig rätt trött ändå.

Släckte i natt vid klockan tre och fick samtidigt tvinga upp pappa från sin sömn för att jaga bort en spindel från min säng. Precis när jag hade gått och lagt mig korsades nämligen mitt synfält av en gigantisk åttabent varelse som var på väg rakt över mitt lakan. I alla fall så tror jag det, men det kan mycket väl ha varit inbillning eftersom den var spårlöst försvunnen när min käre far äntligen hade marscherat upp från sin säng och kommit till min undsättning. Kanske bäst om det var inbillning förresten, annars har jag med allra största sannolikhet delat säng med någon som jag bittert ångrar här i efterhand. Man kan ju hoppas att det inte gick så vilt till mellan dom lakanen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback