Uppradad dagordning

Klockan halv tio, mobilen ringer och en sömndrucken upplaga av mitt alter ego slår upp sina ögon. Det är Veronica från djurparken som frågar om jag kan jobba, men med tanke på mina begränsade möjligheter att ta mig från Harlösa till Höörs utkanter denna morgon tvingas jag avböja och åter somna om.

Klockan halv elva, mobilen ringer och en morgontrött upplaga av mitt alter ego slår åter upp sina ögon. Det är Jönne som med överentusiastisk stämma jublar över det härliga vårvädret, och efter att jag inledningsvis jämrat mig högljutt över min bristfälliga energi lyckas jag på nåt mirakulöst vänster framkalla tillräckligt med kraft för att möta min morgon.

Klockan någonstans mellan elva och trettio och sexton och trettiofem. Min oförmåga till fullständig koncentration gör att mitt schema för dagen blir fullständigt kullkastat. Efter nåt avsnitt av OC inser jag att det yttre speglar det inre, och därför känner jag mig mer eller mindre tvungen att feng shuia mitt rum. Oredan blir helt (eller delvis) uppklarad och sen är alla nöjda och glada. Eftermiddagen fortsätter med plugg om religion och svenska C, och framåt kvällen förhåller talet sig som färdigställt och klart för utskrift.

Klockan lite mer än vad den borde, på god väg mot klockan tjugotvå. Fundering om en tidig nattfrid blandas med eviga förpliktelser och krav på fullständig skärpning. Det sistnämnda ser sig övervunnet och offer för en prioritering. Godnatt på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback