Tisdag

Det fortsatt härliga vårvädret börjar sakta men säkert att förvandla oss till mellanstadieelever på nytt. Imorse hade jag och Evelina omfattande sms-skickande för att synka våra somriga outfits, och även om jag nobbade paputche blev det ett önskvärt resultat i den soliga värmen.
Dagens mest nervösa ögonblick signerades det nationella provet i svenska, men efter att vi hållit våra tal och lättade fått andats ut rullade dagen på av bara farten.

Den medicinska grundkursen var om möjligt ännu flummigare än vanligt. Werner glömde bort oss, samtliga av oss inblandade drabbades av akut solsting och var fullkomligt oregerliga, femminutare blev till elvaminutersraster och sen joinade Werner oss på pianopallen. Efter mycket om och men lyckades vi dessutom ordna så att vi beviljades tillstånd av religions-Birgitta att följa med till Revinge imorrn. Det kan ha varit våra hot om att blanda in rektorn eller vår militanta och respektingivande aktion som gjorde henne knäsvag, eller också var det en blandning eller både och.

Som sagt blir det heldag imorrn på räddningsskolan i Revinge. Rollspel och övning står på schemat, och till min förskräckelse har jag för bara en stund sedan insett att jag glömt häftet om min roll i skåpet i skolan. Det enda jag minns efter att jag snabbt ögnade igenom det i samband med utlämningen idag är att jag skulle vara dansk, förvirrad och i samband med chocken efter terrorattacken ha rätt till vård enligt ett skandinaviskt avtal. Det kan ju knappast vara så svårt att improvisera kan man ju tycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback