Måndagmorgon kan vi glömma

Idag har det vart en väldigt härlig dag. Det började med vår absolut sista dansklektion som avslutades med morgonmad och framtidsplaner, vartefter det fortsatte med betygssnack i medicin där jag belönades med mitt artonde mvg.

Efter en relativt kort skoldag (vilket också kom att bli mina sista lektioner av min gymnasietid) hängde jag med in till Lund för att vara moraliskt stöd åt Evelina. För henne stundade det nämligen anställningsintervju på Online, och eftersom jag varit effektiv och värvat henne till företaget kommer jag att tjäna 300 kronor. Det kan jag helt klart leva med.
På Online blev det också återseende av några kolleger som jag inte träffat på länge, och både Jimmie och Sebastian hade underhållande historier att berätta. Bland annat fick jag höra om herr Sergels traumatiska barndomsminnen med geten och kaninen, och efter Evelinas intervju vandrade vi åter ut i ösregnet.

När jag vinkat av Evelina på stationen blev det bussen bort till gymmet. Det var najs att undkomma regnskuren och istället ägna sig åt en stunds endorfinproduktion (och denna gång var jag extra noga med att ta med mig mina skor). Efter träningen blev det en snabb shoppingtur i city för att hitta en försenad födelsedagspresent till mamma, och efter noggrann övervägning blev det cellofaninpackat te och marmelad från Tehuset Java. Mission complete och mamma blev lycklig för gåvan.

Imorgon är en helt ny dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback