Bombdåd och solsken

För att lugna eran oro: jag överlevde bombdådet i Revinge igår. Jag förstår att ni vart nojjiga eftersom mitt bloggande uteblev, men efter en hel dag i solen med chocktillstånd och krisbearbetning blev det way to much att dokumentera även här. Dessutom hängde religionsprovet som ett orosmoln och tyngde ner mina axlar.
Men som sagt, jag överlevde. Det var en riktigt rolig dag igår, och det var inte utan att man mitt i all uppståndelse nästan började tro att det faktiskt var på riktigt. Någon längre utläggning finns det däremot inte tid för, men på bilddagboken finns spektakulära bilder från samtliga övningar och upptåg. Bilder säger ju mer än tusen ord, och här och nu räcker det med att säga att jag var blodig i hela huvudet, lystrade till namnet Birthe Aronsen och hamnade i gräl med den aggressiva Werner. Jag hade helt klart kunnat tänka mig att anlitas som markör om och om igen.

Revinge innebar som sagt en hel dag ute i solen, och tillsammans med dagens sommarväder har detta lett till att jag äntligen börjar få hälsosam färg. Jag hatar att jag blir Snövit under det mörka vinterhalvåret, så nu när sommaren på allvar är på intåg känner jag mig riktigt energisk. Det härliga vädret ska fortsätta ett par dagar framöver, vilket  också innebär att jag ska knipa varje möjliga tillfälle att bättra på brännan. Min näsa börjar redan bli som Rudolfs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback