Bakom mina solglasögon

Idag är det måndag och exakt en månad kvar till studenten. Det går verkligen undan nu, och tillsammans med det härliga vädret åker energinivån käpprakt uppåt.

Det har varit en härlig dag idag. En ganska lagom dag i skolan, in till Lund med mamma för att lämna in min balklänning som ska sys in och läggas upp och därefter ett pass på gymmet. Det har verkligen varit sommar idag, och när jag promenixade bort genom Lund i shorts och med strumpor i mina flipflop kändes livet riktigt härligt.

Det enda orosmolnet på min himmel är just nu det kommande provet i religion. Alldeles nyss pratade jag med min morfar som med ytterst distinkt och orolig röst gjorde klart för mig att jag borde ta och stressa ner. Det känns bra att det är just jag som har världens bästa morfar, och med energigivande druvsocker i högsta hugg lovade han att komma ut imorgon för att hjälpa mig att plugga. Det är i såna stunder som solen fortsätter att skina även fast att det är mörkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback