Sömnlös, någon?

Skärtorsdag nollåtta, påskkärringars lovdag och förkylningen fortsätter. Idag har jag mått om möjligt ännu värre än igår, och mycket därför har jag till största delen tvingats ligga nerbäddad under täcket. Emellanåt känns det som jag till råga på allt dragit på mig feber, emellanåt känns det som om mina armar och ben håller på att falla samman och emellanåt känns det som om jag ska segla ner mot marken och svimma.

Min medicin till detta stavas Strepsils och OC. Strepsils eftersom jag varannan timme kan lindra mitt halsont så det i alla fall funkar, OC eftersom det inte finns många bättre sätt att må lite bättre i allt elände. För närvarande är det säsong fyra som cirkulerar i dvd-spelaren, och förutom att det verkar som ren stämningshöjare är det också ett perfekt komplement till mitt obefintliga kärleksliv. Funkar det inte för mig så är det i alla fall upplyftande att det funkar för andra, och kanske borde man prova att omsätta The Sleeping Beauty's budskap i verkliga livet. Det förutsätter ju givetvis att man finner ett objekt som är drabbad av insomnia, att man med övertygelse lyckas lura denne att man är legitimerad sömnterapeut för att framgångsrikt kunna förföra objektet i fråga. Vid närmare eftertanke är det väl dömt att misslyckas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback