Snöstorm och Pollux

Idag tog jag och Madde tag i våra liv. Vi fick tummen ur röven och gav oss in till Lund och STA Travel, och det blev ett givande besök som fick oss på precis den köl som jag så länge eftertraktat. Det börjar hända grejer nu, och den här gången hoppas jag att det innebär beslutsfattning. För egen del är det redan kirrat, och förhoppningsvis blir det så för min reskompis också. Det hade varit jäkligt najs.

Om jag igår på allvar hade anat att våren var på intågande skulle mina förhoppningar komma att omkullkastas något brutalt här idag. Gårdagens solstrålar och varma väder var ett minne blott och istället innebar dagen snöstorm utan dess like. Seriöst så fattar jag inte vad det var som hände, men efter att jag jobbat klart idag och gav mig iväg bort mot bussen så hade det inte bara fortsatt snöa, utan det hade också lagt sig som en heltäckningsmatta över marken.

Som om inte vädret vore nog så har jag till råga på allt lyckats insjukna ytterst hastigt och olustigt. Det var ungefär i samma veva som jag tampades med projektet Pollux hästbokklubb (vars erbjudande jag dessutom fick översätta till knagglig engelska) som jag plötsligt insjuknade i akut förkylning. Det var faktiskt bland det sjukaste jag varit med om, för det fanns verkligen inga tecken eller liknande på att detta var på gång. Just nu mår jag faktiskt så dåligt att jag känner mig som en förkyld man, och med handen på hjärtat så är det faktiskt helt befogat att klaga och vältra sig i självömkan. Det är jäkligt synd om mig, och för att överhuvudtaget kunna vara på benen imorgon gör jag nog bäst i att uppsöka sängen inom det närmaste. Antagligen lämpligast nu och genast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback