Rätt låt vann

Ja, det tycker jag faktiskt. Efter melodifestivalsfirandet hos Harald och efter att  ha varit omringad av ett antal grabbar som sympatiserade med såväl Sibel som Amy Diamond, så stod den slutliga segraren på sin rätta tron. Charlotte Perellis "Hero" är en härlig discoschlager som jag gärna skickar till Belgrad, fast med tanke på det faktum att det i slutändan ändå blir en lokal uppgörelse mellan öststatsländerna så hade det egentligen kvittat vem vi skickat.

Efter att melodifestivalen slutat och uppladdningen inför ESC börjat fortsatte gårdagen med Singstar och Guitar Hero. Jag och Emmi hade en intern prestigekamp som slutade med en procents fördel för hennes ackord, och Toby bjöd oss alla på underhållning med tolkningar av låtar som han inte kunde.
Efter en trevlig kväll och efter att Jönne förhoppningsvis kommit över nederlaget signerat fröken Diamond var det dags att runda av kvällen, och med skönsång till Wonderwall körde jag och Emmi hem genom natten. Dahlqvist var dock fortfarande lite uppgiven att inte "Empty room" dragit strået längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback