I all hast

Tiden är i många avseenden ens värsta fiende. Imorgon har i princip halva lovet avverkats, och det innan jag ens har hunnit reagera. Det har gått så snabbt att jag börjar undra vart tiden egentligen tagit vägen, men när jag tänker närmare på det så har vi ju faktiskt hunnit med alltifrån att kora en schlagervinnare till att skattejämka och dra på mig en förkylning. Inte att förglömma.

Idag på jobbet gav oss jag och Gaby in på att en gång för alla reda ut det förvirrande lönesystemet. Klockan nitton hade vi avtalat tid om en specialanpassad kurs av Johan för att vi skulle förstå oss på vad det hela innebar, men efter att vi förnuftigt och till synes införstådda hade nickat med i förklaringarna hade vi egentligen inte fått rätsida på hur det faktiskt hängde ihop. Inte ens efter att vi snackat med Sebastian kunde reda ut problematiken, men för att inte framstå som två kompletta jubelidioter bestämde vi oss för att vi skulle låta det gå en månads tid innan vi åter gör reträtt i samma ärende.

Jobbet i sig gick riktigt bra idag, och efter att jag fortsatt med Pollux och sålt motorcykeltidningar till danskar var arbetsdagen till ända och det var åter dags för hemfärd. Imorgon har jag, dumt nog, bokat in mig på morgonpasset och kan därmed inte se fram emot någon sovmorgon. Därför ska jag nog vid närmare eftertanke besöka herr Blund redan nu, och min förhoppning i detta är att jag ska få välbehövlig sömn och samtidigt råda bot på förkylningen som håller på att få en allt större kontroll över mitt stackars immunförsvar. Resultat av detta levereras nån gång imorgon. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback