19-års festen

Gårdagens firande blev mycket trevligt. Något i förskott slogs portarna upp på Lindvägen för att fira den inneboendes 19-årsdag, och tillsammans med mina gäster blev det en ytterst angenäm försmak på vad livet som nittonåring har att erbjuda.

Då samtliga gäster hade infunnit sig började firandet med middag och trängsel i köket. Inledningsvis hade jag och Sabina det tämligen problematiskt med att öppna bag-in-box-vinet, men efter att vi uppmärksammat plastspärren kunde även drycken förtäras i samband med pastagratängen.
Då vi avrundat den gemytliga middagen och efter att Harald slagit näven i bordet så att besticken for åt alla håll var det dags att öppna presenter. När allt papper och snöre var avslitet var jag lycklig innehavare av:

  • Presentkort på Inspiration
  • Ett Oboy-paket, dekorativa servetter, en Mumin-reflex och dödskalle-wettex
  • En After Eight-ask
  • Presentkort på spa
  • Grytlappar och grytvante
  • Uppdraget, Bibeln (boken om mina vänner) och kama sutra-tärningar

Kvällen följdes upp med upptåg och tävlingar, och Nilla stod för kvällens mest minnesvärda kommentar genom att beskriva bilden på Lars Winnerbäck som "en liknande Gustav Vasa fast med mycket mindre skägg".
Klockan tickade på och till slut var vi bara den sista tappra skaran kvar. Under livliga konversationer, snapsvisor med räliga shotar och ständigt återkommande referensskämt gick kvällen mot natt och firandet rundades av.
Framåt tvåtiden hade även berörda delar av familjen Bromèe insomnat i lugnan ro, och till slut var det bara jag och Anders som Wii-bowlade och slog käglor under idel höga tillrop. Sen somnade jag med.


Kommentarer
Postat av: Jönne

Bra att det var trevligt :) Vi får fira dig lite senare!

"Och du undrar vem som kysser henne nu, vem om inte du?"

2008-03-29 @ 23:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback