Vikten av att ha äldre bekantskaper

Mina fötter smärtar nåt helvetiskt. Dom gör så ont att jag knappt kan ha skor, och med tanke på att jag om bara några timmar flyger till London finns det liksom inte rum för nån kurering.
Mitt i allt beklagande utspelade sig följande konversation på msn, där fröken Svegrup gjorde vad hon kunde för att leda in mitt yngre jag på rätta banor.

Linn säger: Var har du skavsåren?
Linda säger: Typ... överallt! Jag kan inte ha skor på mig!
Linn säger: Lösningen heter Compeed, Brum!
Linda säger: Nej det gör den inte, för jag har provat!
Linn säger: Klart det gör! Men du måste ju låta dom sitta kvar och inte dra bort dom!
Linda säger: Jaha!
Linn säger: Hur har du använt det?
Linda säger: Ja men klart dom har vart kvar. Men jag hade skor på mig när jag hade det, och då skavdes dom ju bara av
Linn säger: Men Linda... Sätt tejp ovanpå så dom inte skavs av! Typ Elastoplast eller vanlig sporttejp eller nåt...
Linda säger: Handbollstejp!!
Linn säger: Och så låt det sitta, för tusan!

Som sagt var, ibland är det nimmt att låta de lite äldre och lite klokare rycka in!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback