Utgång i Eslöv

Kvällen igår blev... ganska vild. Efter att ha stressat runt under kvällen blev förfesten en uppspeedad historia, och när vi väl landat hos Johanna blev det snabba ryck och drinkar. Det blev dessutom en hel del vin och Baleys inblandat, och så fort vi letat fram ESC-skivan blev det dans till Bosnien, Armenien och piraterna från Lettland. Det gick till och med så vilt till att jag råkade dra sönder Johannas halsband efter att ha fått ordentlig snurr på fåtöljen, och när vi väl hoppade in i bilen för att styra kosan in till Stenssons var det idel glada miner och höga tillrop.

När vi väl kom till Eslöv var det däremot betydligt större shit än hit. På Stenssons hade dansgolvet nämligen ockuperats av ett okänt antal 40-plussare, så efter att jag och Emmi tagit en avstickare och gjort ett besök på herrtoaletten valde vi att lämna stället. Borta vid Grappa fick vi istället syn på våra ragg i form av de två stockholmarna, och efter att de båda insisterat på att vi skulle dra bort mot risstället (läs Pimpas) lyckades vi sätta ihop en egen krogrunda. Väl på Pimpas lade Johanna däremot beslag på min stockholmare, och i stridens hetta blev jag så pass arg att jag började uttala hot om att nita min väninna.

För att styra upp det hela valde istället jag och Emmi att runda av kvällen och styra stegen bort mot Bäckavägen för att våldgästa Patriks lya, och efter att vi under idel fnitter lyckats kravla oss upp till fönstret för att knacka på var det en aningen irriterad och sömndrucken Patrik som kastade ner nycklarna och tilldelade oss plats på soffan.
På det hela taget var det en himla rolig kväll som innehöll det mesta, och i och med detta har tokfestveckan med studenten härmed inletts. Hädanefter kommer bakfyllans töcken att infinna sig i stort sett varje morgon, så det gäller att vara redo. Och det är jag, redo alltså - riktigt jävla mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback