19 juni

Dagen idag började med en stor portion trötthet. Klockan var ställd på tjugo i åtta för att hinna med bussen en runda in till gymmet, men efter att jag upprepade gånger åter slagit ögonlocken samman var det lika bra att ändra. Istället blev det sovmorgon fram till det mer humana klockan tio, och därefter blev det en tripp till Malmö för att möta upp Chris på stationen. Väl i Malmö stod det shopping på schemat, och även om det inte resulterade i något fynd för egen del blev det i alla fall en gemytlig förmiddag med trevligt prat och skitsnack.

Framåt tretiden blev det tåget till Lund för att möta upp en förtvivlad Evelina, och efter djupt snack och terapisamtal var vi tillbaka på rätt köl. Det kommer snart att kännas bättre igen, vännen, det lovar jag.

Efter nån timmes tid anslöt Marina på stationen och sedan var det dags att bege sig bort mot bion. Det var filmen Flyga drake som lockade storfrämmande från Eslöv och Harlösa, och även om det inledningsvis verkade som om tekniken skulle strejka (vilket resulterade i okontrollerat asgarv från undertecknads sida) kunde filmen ta sin början. Ungefär en två timmar senare var det nöjda biobesökare som lämnade Royal, och det var inte utan att jag börjat gråta vissa stunder. En mycket bra film som jag varmt rekomenderar, och eftersom det sägs att boken (som vanligt) ska vara ännu bättre blir det läsning inom en mycket nära framtid.

Inom en ännu närmre framtid väntar fortsatt städning av mitt rum. Med tanke på den skrattretande synen av massiva klädhögar och tidningar all over är det inte en sekund för tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback