Tisdag

Det märks när våra chefer är på jobbet och när dom inte är på jobbet. De senaste dagarna har varit fria från både Jennie och Veronica, och då har aktiviteten inte alltid varit särskilt hög. Idag däremot, då vi alla visste om att Veronica var på intåg, var det ingen som vågade ta risken att komma för sent. Senast det hände resulterade det i en massiv utskällning från chefens sida, även om det bara handlade om fåtalet minuter. Sagt och gjort - idag var jag på jobbet redan klockan 11 (vilket var lika med en halvtimme innan jag började) och Linn droppade in vid kvart över 11 och drog med sig både Tomas och Linnea. De tidiga ankomsterna fick Veronica att höja ordentligt på ögonbrynen och resulterade i en hel del kommentarer.

Efter dagens jobb (som tillbringades i hettan i poolen med en mer eller mindre strejkande fläkt) blev det tåget in till Lund och gymmet. Det börjar bli lite omständigt med all golvrenovering och omflyttning i salarna, men förhoppningsvis blir resultatet till det bättre. Efter passet var det jag som framgångsrikt satt bakom ratten hem till Harlösa, och tillsammans med detta och körlektionen imorse börjar det verkligen likna nåt. Numera är uppskrivningen bokad, motivationen har aldrig vart högre och det hela känns ju faktiskt riktigt bra. Dessutom bevittnades färden av Tozz i Sandby och jag fick ett expertutlåtande att jag minsann var superduktig och verkligen såg ut som en riktig förare.

För övrigt har dagen stavats tågtripp med Danne, OC-snack med Patrik och helgplaner i pyjamas.
Morgondagen innebär ledighet och absofuckinglutely inget jobb. Hastigt och olustigt har Evelina insjuknat och planerna för imorgon har således ändrats. Är det någon annan som är ledig och har nåt förslag är jag gärna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback