Skivsläpp jag ser fram emot 2008

  • Death Cab for Cutie - med låtar som A lack of color, What Sarah saidYour heart is an empty room och kanske framförallt Soul meets body finns det fler än tusen anledningar till varför jag fortfarande deppar efter att jag missade deras spelning på KB för två år sedan. Jag väntar fortfarande på ännu en chans
  • Håkan Hellström - denna goa göteborgare har en förmåga att uttrycka känslor och att försätta mig på ett plan av djupast tillfredsställda sinnesstämning och harmoni. Nu behöver vi inte vänta mycket längre - mars är ju nästan här!
  • The Postal Service - jag säger bara Such great heights, förfest och The district sleeps alone tonight. Resten talar för sig själv

  • Coldplay - ända sedan X&Y har jag väntat på ännu mer i stil med Fix you och Speed of sound, så det ska bli spännande att blicka fram emot vårens nya material

  • The Killers - för min del började det med Somebody told me på högstadiet i Löberöd, och från den stunden var det kärlek vid första ögonkastet. Las Vegas-killarna innehar andraplatsen bland mina iTunes, och de senaste åren har inslagen i O.C gjort mig än mer frälst. Här ligger ribban riktigt högt 

  • Oasis - det är ingen tillfällighet att Wonderwall är mitt livs favoritlåt, och jag har svårt att tro att någon annan har potential att knipa dess placering. Jag vill ha mer av det äldre, men kanske lite mindre av The importance of being idle

  • U2 - With or without you, Vertigo, City of blinding lights, Sometimes you can't make it on your own, Beautiful day, Grace och One. Listan kan göras jäkligt lång


     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback