Och vinnarna är...

Det blev minst sagt en härlig P3 guld 2008. Programledaren Anders stod för underhållning och det bjöds på ett prisregn som motsvarade de flestas förväntningar. Winnerbäck blev årets manliga, kent blev årets grupp, Säkert! kammade hem priset för årets kvinnliga, Jens Lekman stod för årets pop och guldmicken vanns av Timo Räisänen.

På det hela taget hamnade priserna i rätta händer, men jag måste säga att jag hade en del att invända mot att Release me blev årets låt. Här fanns det betydligt bättre alternativ som borde ha klarat sig hela vägen, men om man ser på det hela är jag riktigt nöjd.

Enligt min mening är det också här som galorna i SVT borde runda av, för efter Idrotts och P3 börjar man bli mätt på all glamour. Fast kanske borde mitt nya kulturella jag offra sig för den kommande Guldbaggegalan. Mest för att kunna hänga med i snacket, liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback