Idre 29 dec - 5 jan

Då var man hemma igen från Idre, och med tanke på att det var mitt livs första skidresa måste jag säga att jag klarade det riktigt bra. Under veckan i Dalarna lyckades jag bland annat med att

  • bli brutalt attackerad av en lift rakt i huvudet, vartefter jag vimmelkantig och smått virrig fick bli eskorterad med räddningsskoter tillbaka till stugan
  • fira in det nya året med snötäckt champagne, och inte minst betrakta två skånetöser ta sig an två överförfriskade göteborgare
  • bli så pass rädd att jag med livet som insats och av ren skräck hyperventilerade mig nedför en asbrant backe, bara för att senare inse att backen i fråga bara hade svårigheten klassad som blå
  • hamna i centrum för en häpnadsväckande syn då jag och fröken Dahlqvist något tumultartat hamnade alldeles galet i ankarliften, i ren panik kravlade oss fast med ett krampaktigt grepp för att slutligen totalt tappa kontrollen och segla ner i den djupaste snödrivan - naturligtvis ordentligt i strålkastarljuset och inför hela skidbacken
Jag tror jag fått mersmak för det där med tyngden på dalskidan,
jag gör gärna om det igen!


 

image99

Kommentarer
Postat av: Linn

bra att du hade de bra i idre! nasta ar far du ta o hanga med proffsen ;). det ar alltid lika underhallande o se mina vurpor i backen =). o oj vad jag langtar efter sno o skidakning...

2008-01-12 @ 02:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback