Heja Kjelle!

Efter Sveriges triumfseger mot Spanien tidigare ikväll kan jag inget annat än att gå omkring med världens största leende på mina läppar. Vilken match, och vilken dramatik som utspelade sig i Spektrum i Trondheim!
Det var riktigt härligt att se hur Källman verkligen fick revansch efter gårdagens missade avslut, och när han genom sitt mål (med bara sekunderna kvar) blev kvällens matchhjälte visste lyckan bland svenskarna inga gränser. Faktum var att även jag drabbades av vansinne och brast ut i lyckotjut, för det är verkligen få matcher som har avslutats och avgjorts på detta sätt. Fantastiskt är väl det bästa ordet att beskriva det hela med, och jag hoppas att Sverige är stärkta och att de därmed ska kunna bjuda upp till en rafflande kamp mot tyskarna imorgon. Nu har de svenska handbollsherrarna allt att vinna, och nu är en plats i semifinalen inom räckhåll. Kom igen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback