Fyra i Let's Dance

Efter en riktig djävulsvecka är det äntligen fredag. Helgen står för dörren och ett par dagars välbehövlig vila är inom räckhåll. Gårdagens historiaprov var onekligen veckans värsta, och det är verkligen skönt att kunna stirra ner och slippa bry sig om Sovjetunionens brutala historia. Fast å andra sidan, på onsdag stundar samhällsprov med tyngdpunkt på internationell ekonomi, så där var det med den lyckan.

För att återupprätta de mer lättsamma glädjeämnena kan det nämnas att jag övningskörde hem från Lund idag, och jag var grym dessutom. Riktigt grym. Motorstopp i samband med starten är nu ett minne blott, och nu har jag till och med lärt mig att bemästra såväl farthinder som T-kors. Mamma var nästan lika förvånad som jag.

Idag var också dagen då den tidigare nämnda telefonintervjun skulle äga rum, och efter ett väl genomfört samtal hade jag framgångsrikt lyckats charma dess rekryteringsansvariga. Den 15 februari stundar anställningsintervju på plats hos företaget, och därmed har jag alltså ungefär en månad på mig att finslipa min yrkesmässiga sida och framförallt att återhämta mig från cholesteatom-operationen. Det går bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback