Det snurrar i min skalle

Nej, nu funkar det inte längre. Idag är det den 13 januari och jag har fortfarande inte köpt en ny kalender för detta året. Även om jag i själva verket inte alltid är någon organiserad människa så bidrar i alla fall en kalender till att jag ger sken av att vara det.
En kalender kan fungera som en praktisk accessoar. Den kan väcka uppmärksamhet i stil med "kolla hon med kalendern, vilken energisk kosmopolit ", den kan engagera den villrådige genom att skapa inspirerande tankar som "herre jävlar, även jag borde ta mig i kragen " och den kan väcka nyfikenhet som bäst kan liknas vid "oj, vad spännande! Undrar vad hon gör på fredag? " Med andra ord är en kalender en nödvändig uppfinning som gör det möjligt för landets invånare att acklimatisera och anpassa sig till dagens samhälle. Det är därför den är så viktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback