Tisdag i efterskott, onsdag just nu

Så var andra dagen på jobbet avklarad och jag har blivit ännu lite vassare på det där med försäljningsteknik. Igår var det tidningen Amelia som stod på schemat, och efter att passet var slut och att det hela mer eller mindre övergått till en intern tävling hade jag i alla fall lyckats charma 24 nya prenumeranter.
Det roligaste var nog ändå när en liten kille på fyra år svarade i telefonen, vartefter hans stämband (ja, sin ringa ålder till trots) började sättas i rörelse och uppgå till närmare 100 decibel för att fånga moderns uppmärksamhet. Det var inte utan att kollegerna intill började kasta muntra men förskräckta blickar åt mitt håll där ljudet till och med gick igenom headsetet. Och då ska det tilläggas att det inte blev någon prenumeration.

Idag bär det av på shoppingtur med mormor och morfar, och senare i eftermiddag är det tredje och sista utbildningsdagen innan jag officiellt sett är klar att börja jobba på riktigt. Vilket officiellt sett kommer att ske imorgon förmiddag. Och just nu ska jag officiellt sett se till att bli klar innan mormor och morfar officiellt sett anländer för vidare avfärd. Officiellt, alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback