Och hon är tillbaka...

På sistone har jag vart så effektiv att jag inte ens hunnit blogga, vilket måste vara ett säkert tecken på att jag för varje dag blir lite äldre och lite mognare. I vilket fall som helst så börjar jag längta tillbaka, för hur det än är så finns det ju en liten filur inom mig som skriker efter bekräftelse och om att få sätta tankar och vardagsreflektioner på pränt. Jag är nog lite adhd i alla fall.

Idag har det varit en ganska bra dag. Det började med att jag försov mig, det fortsatte med att jag hade körlektion (och faktiskt lyckades ganska bra) och det slutade med föreläsning på Medborgarhuset. Kvällens talare var Paolo Roberto, och det var en riktigt bra föreläsning om hur han hade gått från bråkigt problembarn och en av Sveriges farligaste ungdomsbrottslingar till att helt och hållet vända om sitt liv till den han är idag. Tidigare hade jag mest sett honom i rollen som proffsboxare, men efter föreläsningen hade man verkligen fått inblick i så mycket mer. Summan av kardemumman en ganska fascinerande berättelse om hur långt en människa är beredd att gå och vad hon är beredd att dö för.

Just nu är min tanke att runda av kvällen med lite internationella relationer, för känner jag Pelle rätt så kommer det bli 350-sidors läxförhör på torsdag. Haken är bara att det ligger några rykande färska modemagasin här på mitt bord, och förutom att uppslagen är betydligt mer tilltalande än IR-boken så går dom också som segrare i fråga om intresseområden. Helt klart en knivig sits.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback