Morgonstund har guld (?) i mun

Idag ägnade jag mig åt skönhetssömn fram till klockan 11. I alla fall om man bortser från ett tidigare hastigt uppvaknande vid 8-snåret då min militanta moder beordrade mig att stiga upp och svälja penicillin, och efter att jag frustrerat insett att de där tablettkapslarna helt och hållet kommer att styra mitt liv under de tio närmaste dagarna valde jag att snabbt krypa tillbaka under täcket då sväljmekanismen var utförd. Det kan hända att min dygnsrytm kommer att bli ordentligt messed up, men i vilket fall som helst så höll jag mig kvar vid 11-tiden.

Då jag iförd morgonrock väl var vaken och satt och sörplade på mitt te ringde det kort därefter på dörren, och Marina och Evelina förärade mig med en visit. Det var en trevlig start på dagen, men det innebar också överlämning av läxor och skolarbete som snabbt gjorde mig smärtsamt medveten om att det pågår ett liv även utanför denna sjukskrivningsbubbla. Väldigt mycket ett liv som pinnar på i ett rasande tempo, och därmed blir kontentan och den bistra sanningen att jag från och med nu måste lägga in en ytterligare växel för att hålla mig a jour med verkligheten. Faktum är att jag gärna hade stannat kvar i illusionen ett litet tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback