Min pappa är rik, ska vi hångla?

Det var en skrällens afton i Göteborg igårkväll. Nog för att jag, trots min personliga illvilja, kanske hade anat att svenska folket skulle lägga sina röster på Amy av den enkla anledningen att det faktiskt inte fanns något mindre sämre alternativ, men aldrig i min vildaste fantasi hade jag kunnat ana att Christer Sjögren skulle knipa en plats till finalen i Globen. Det känns lite som om Chrille borde ha passerat sitt bäst-före-datum någonstans vid förra decenniet, men det var väl kul för tidningarna om inte annat att kunna införskaffa nyhetsstoff i form av "yngst mötte äldst".

Som sagt var bjöd inledningen av schlager-SM på ett verkligt svagt startfält, i alla fall enligt min åsikt. Det fanns inget av de åtta bidragen som jag skulle vilja skicka ner till Serbien, för hur skulle det gå om vi satte vår tillit till ett gäng pyrotekniska pudelrockare, ett gäng trallande dansbandstjejer, en paljettförsedd och hoppande tjej ifrån Jönköping, en stel guldlock från Färöarna eller, bevare mig väl, en medelålders man i sällskap med fjäderförsedda Europa-flickor. För mig går det i alla fall fetbort, men bäst i Scandinavium (och räddare av showen tillsammans med Luuk) var utan tvekan sköna Björn Gustafsson.

Kommentarer
Postat av: Jönne

WOWOWOW AMY

2008-02-10 @ 19:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback