Fredagsmys och schlageryra

Kvällen igår blev mycket trevlig hos ena tvillingen Ekström. Emelie var utflugen på dejt med unge herr P, och vi som för kvällen var utan manligt sällskap barrikaderade oss helt enkelt i soffan framför tvn och njöt av fredagsmys.
Under kvällens gång hann vi beta av alltifrån Let's Dance och Robins till Linas kvällsbok, och när filmen var sedd och det enda som återstod var den evigt upprepande signaturmelodin som surrade från startmenyn, så övergick vi helt sonika till att minnas tillbaka till de vilda högstadieåren då Ölyckes lärarvikarier och tilltagande inavel var mer regel än undantag. Med andra ord var det en högst gemytlig afton, och när Månsson och jag slutligen körde hemåt var det med högljudda tjut och hackande tänder som vi for fram genom den kalla februarinatten.

Planerna för idag såg länge ut att innebära en Köpenhamnstur med Klimpen och Stoffe, men den tidiga timman och de begränsade transportmöjligheterna från Harlösas landsbygd kom snabbt att sätta käppar i hjulen.
Istället lutar det mot kvalitetstid med syster yster, och framåt kvällen står det schlagerkväll på schemat i form av Melodifestivalen. Handen på hjärtat blir jag så exalterad över schlageryran att jag närmast vill strida för en Singstarkväll, så är det någon som är sugen så slå en liten pling. Jag är nämligen en jävel på att dansa i neon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback