En tredjedels utbildning

Debuten på nya jobbet igår gick smärtfritt och önskvärt. Efter den inledande informationen och påbörjade utbildningen var det dags för de nya adepterna att sätta sina färdigheter på prov genom att genomföra de första säljsamtalen. Påtagligt nervösa men med en rejäl portion jävlar anamma satte vi på oss var sitt headset och lät dialern slumpa fram det första numret. Hjärtat pumpade på i 110, och när första samtalet gick igång gick det aningen hackigt och knaggligt. Ungefär 50 minuter och ett okänt antal nummer senare hade vi dock lyckats träda in i den affärsmässiga tonen, och personligen kunde jag stoltsera med att jag lyckats sälja inte mindre än tre prenumerationer av Damernas värld genom att ivrigt strida för den trendiga pashminasjalen. Jag var ganska imponerad.

Idag är det fortsatt utbildning och coachning som står på schemat, imorgon blir det likadant, och redan på torsdag ska jag förhoppningsvis börja jobba på riktigt. Det vill säga om jag förstått portalen rätt och om jag verkligen lyckats med att boka in det passet.
Faktum är att jag börjat bli skrämmande organiserad - två jobbpass och ytterligare tre körlektioner är i detta nu bokade, och allt detta innan klockan ens hade hunnit slå tolv. Framförhållning är en dygd, mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback