Debuten och fyndet

Dagen som genom hela min livstid varit synonym med nervositet var plötsligt kommen. Det var dags för första lektionen på körskolan, och darrandes som ett asplöv hoppade jag in i förarsätet och började gasa iväg vid Eslövs industriområde. 40 minuter senare hade jag lyckats med allt det där som jag, tack vare min självinsikt, tidigare hade varnat min körskolelärare för, och det var med en lättnadens suck som jag insåg att vi båda hade klarat oss tillbaka helskinnade och vid liv. Själva körlektionen minns jag, så här i efterhand, mest som ett dimmigt töcken av stopp där jag inte skulle stanna och av generande motorstopp på grund av min bristfälliga kunskap om kopplingens tillämpning. Det ska bli intressant att se hur många lektioner jag kommer behöva ta.

Då jag något lugnare anlände till Lund bar det iväg på datorjakt tillsammans med Sandra och Anders. Vi letade igenom både Mediamarkt, JME, Siba och Elgiganten, och även om min jakt på en laptop inte fick något egentligt resultat så satte jag i alla fall upp kriterier som min blivande måste uppfylla. Jag som fram till nu inte hade den blekaste om innebörden av ram-minne och annat tekniskt blev ytterst bildad och insatt, och med kriterierna i min hand är jag nu redo att börja leta ordentligt.
Turen till Nova kom också att resultera i slutspurtsrea på Gina med mitt fynd för ynka 29 (!) kronor. Jag är helt klart nöjd.

image106

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback