Back in business

Gissa vem som är hemma igen och i säkert förvar från den senaste tidens kriser i Bangkok? Just det, jag är hemma, och jag har SJUKLIGA problem med att vänja mig vid tanken på ett svenskt tangentbord. Jag kommer hela tiden på mig själv med att, helt automatiskt, använda a- och o-tangenten så fort det har att göra med de där tre sista vokalerna, och hela tiden får jag sudda ut och rätta till mina misstag. Över två månader på asiatisk mark har visst satt sina spår, och jag saknar redan den bekymmerlösa vardagen och äventyren på resande fot.
Nu är jag hemma igen, och jag måste säga att vädret här hemma inte är mycket att hurra över. Att ena dagen ligga och steka i solen på ett lyxhotell i centrala Bangkok (ja, så går det när man kan titulera sig strandsatt svensk i händelsernas centrum!) medan man dagen därpå stiger ut på en iskall perrong en tidig morgon vid Kastrup är en rätt ordentlig omställning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback