6 timmar på Grappa

Imorse vaknade jag med ett ryck vid 12.30-tiden och insåg kort därefter att jag hade försovit mig nåt enormt. Det blev snabba ryck med frukost och fix innan jag kastade mig in i bilen och körde till Johanna. Där stundade det nämligen planering inför nyår, och efter att vi gång på gång lyckats komma ifrån det egentliga ämnet valde vi att skippa planeringen och istället åka iväg och nyårshandla. Jag satt bakom ratten (märk väl att detta var första gången som dessa människor överhuvudtaget vågade åka med mig sen det att jag fick körkort), och när vi väl kom fram till Coop var det Carro som fick det prestigefyllda uppdraget att köra kundvagnen. Något som hon fixade väldigt bra!

Efter dagens inköp åkte vi nöjda hemåt, och kort därefter begav jag mig åter till Eslöv för att träffa Arzana på Grappa. Det märktes verkligen att vi inte träffats sedan, ja, förmodligen augusti, för i över sex timmar satt vi och fikade och pratade om allt mellan himmel och jord. Jag antar att det var allt för längesen vi sågs sist, och vi lovade oss själva att det aldrig mer få gå så lång tid mellan våra möten. En himla trevlig kväll var det, och det var verkligen precis vad jag behövde just nu; lite påfyllning av Arzana-dosen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback