This party has gone overboard

Dagen idag har vart trevlig och intensiv. Eller intensiv förresten, händelserik och effektiv är väl kanske bättre ordval. Har mått betydligt bättre idag än igår, och det verkar som om illamåendet är på väg att gå över.

Började med en tripp till Lund för en runda bort till gymmet. Det bästa man kan göra när man mår lite halvkasst och vill ha struktur på alla tankar är att fullständigt slå bort allting annat och bara fokusera på endorfinproduktion. Funkar bra som "obehaglig-verklighets"-flykt, detta kroppens morfin.

Efter träningen blev det promenix in till stan för att hälsa på min namne och kusin. Linda är i full färd med att starta sin nya egna butik, och det är riktigt häftigt att se hur det hela går framåt. Det blev en trevlig pratstund i skuggan utanför affären, och jag ser verkligen fram emot att se det klara resultatet. Du är grym och kommer fixa det galant!

Framåt 17-tiden mötte jag upp Evelina och vi inledde vår biokväll med en stunds välbehövligt skitsnack. Det är sjukt vad det känns konstigt att inte längre gå i samma klass, och det kommer nog ta ett tag till innan jag inser att det faktiskt aldrig mer kommer bli som det var när man träffades varje dag i skolan. I vilket fall som helst blev det mycket underhållande samtalsämnen och en hel del skratt, och sen var det plötsligt hög tid att ge sig av mot bion.

Kvällens dragplåster var Veckorevyns förhandsvisning av filmen Donkey Punch, och även om det blev en himla rolig kväll med en hel del förskrämda tillrop blev betyget bara medelmåttigt. Det var väl inte precis någon film a la min topp 10, så kan man säga, och stundtals kändes den nästan för mycket. I vilket fall som helst smakar gratis alltid gott, så därför tackar vi Veckorevyn för denna stund i biomörkret. Merci beaucoup.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback