My day off

Efter den senaste tidens slit och jobb (även om det under de senaste dagarna har stavats att vi har försökt göra så lite som möjligt på så lång tid det bara går) har dagens lediga dag varit riktigt, riktigt efterlängtad. Igår valde jag att gå och lägga mig tidigt och idag vägrade jag att gå upp tidigare än i alla fall halv elva. Till slut så blev det klockan tolv.

Har nyss kollat klart på filmen Glory Road som visades på tv1000 action. Än en gång står det klart att jag är ruggigt svag för traditionella high scool-filmer (och denna gång en verklighetsbaserad) som handlar om hur ett lag byggs upp från scratch med, på pappret, noll chans att någonsin kunna mäta sig med eliten, men som tack vare coachens och lagets otroliga vilja lyckas klättra upp till den absoluta toppen. Det hela slutade med att jag skrattade och grät om vartannat och att hela mitt känslomässiga register spelades ut till fullo. Se den, se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback