Helgen som har gått

Det verkar inte riktigt som om jag kan se mig fri från förkylningen och illamåendet riktigt än. Det hänger fortfarande över mig och kan inte riktigt bestämma sig för om det ska bryta ut mera eller om det ska gå över, så därför har min helg varit förhållandevis lugn och sansad.

Lördagen började med jobb och en ganska lugn dag där jag kunde sluta lite tidigare. På schemat för kvällen stod det huspassning i Lund med syrran, och som tack för detta passade hon på att bjuda mig på bio. Det har blivit mycket bio för mig på sistone, och denna kväll var det The Dark Knight som stod på agendan. Heath Ledger var grym i rollen som Jokern, men på det hela taget vet jag inte riktigt om det var min typ av film. Jag var dessutom så pass trött att jag upprepade gånger råkade nicka till i biostolen, men i övrigt var det en trevlig afton.

Söndagen idag inleddes med ett tidigt uppvaknande i Lund till tonerna från regnet som smattrade mot fönsterrutan. Förresten, läs ösregnade. Lånade syrrans jacka och begav mig ut i ovädret bort mot tåget, och väl framme i Höör blev det djurparksbussen upp till jobbet. Helt allvarligt trodde jag att min sista stund var kommen då det fullständigt slog bananas för busschauffören som plötsligt lade gasen i botten och verkligen flög över backarna i Jularp, men då jag med en påtaglig lättnad åter kände marken under fötterna kunde jag konstatera att jag klarat även detta. När jag kom till djurparken var där ungefär fem bilar på parkeringen, och redan då förstod jag att det skulle bli en riktigt lugn dag på jobbet.

Mina föraningar kunde inte varit mer korrekta. Dagen bokstavligt släpade sig fram och både kunderna och rushen uteblev, och mycket därför tillbringade vi största delen av dagen med att läsa körkortsteori och Illustrerad Vetenskap. Bortsett från att det stundtals var riktigt, riktigt långtråkigt var det ändå ett helt okej faktum att bara ta det lugnt och dessutom få extra OB-tillägg. Trots det hoppas jag att det blir lite mer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback