Ett stycke obevekligt pladder

Denna dag har stavats dubbel körlektion med motorväg och storstadsdjungel. Tiden var mogen att släppa iväg mig in mot stadskärnan i Lund, och efter ett ofrivilligt extra varv i Gårdstångarondellen och ett antal smärre missöden hade det hela passerat ganska smärtfritt. Trots det kan jag inte nog beskriva vilken lättnad det ska bli när man väl har fixat kortet och slipper ha någon som synar varje grej man gör. Ibland kan det verkligen bli för mycket.

Har även hunnit med att boka halkan, och eftersom alla på körskolan verkar tro att jag heter Ebba kommer jag inom en mycket snar framtid bli tvungen att genomgå ett officiellt namnbyte. Inte för att jag i själva verket har något emot Ebba, tvärtom faktiskt, men det är ju inte riktigt jag. Skulle jag en dag få en dotter, däremot, så hade jag nog döpt henne till Ebba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback